A VMÁTRIX a felhasználói jogosultságok beállítását segíti az EESZT-ben. Egy új fejlesztéssel könnyebbé vált a tömeges adatfeltöltés.
Az EESZT működéséhez elengedhetetlen annak megadása és beállítása, hogy egy felhasználó mely intézményekben, mely szervezeti egységek/orvosi munkahelyekhez fér hozzá és ott milyen jogosultságokkal rendelkezik. Ezeket a felhasználói beállításokat és szerepköröket a VMÁTRIX felületen lehet beállítani.
Mivel az EESZT-ben nincs nyilvántartás arról, hogy mely személy, mely intézményekben és mely osztályokon/szervezeti egységekben dolgozik, ezért ennek a beállítása és karbantartása az EESZT-hez csatlakozott intézmény feladata. Minden intézményben kell lenni legalább egy ún. IAMINTJOG jogú felhasználónak. Az ő joga és feladata azt meghatározni, hogy egy adott felhasználó az ő intézményében mely szervezeti egységen dolgozhat. Az IAMINTJOG jogot egy felhasználóra az intézmény írásbeli kérésére első alkalommal a csatlakozási nyilatkozat 5. pontjában leadott név alapján, majd később, ha változtatni szeretnének, kérelemre, az EESZT adminisztrátorai állítják be.
A szerepkörök beállításnak két lehetősége van az EESZT ágazati portál web felületén: tömeges állományfeltöltéssel (csv vagy excel fájl), vagy web felületen keresztül, egyenként. Az állományfeltöltés a tömeges felhasználó kezelésre illetve a HIS rendszerből kinyert adatok betöltésére javasolt.
Új fejlesztés a hibás adatok könnyebb javítására
Az adatok importálásánál előforduló hibák kijavítását megkönnyítendő fejlesztéseket élesítettünk. Eddig, ha az állományban hibás adat szerepelt, akkor a rendszer nem jelezte, hogy hol van a hiba, hanem egy általános hibaüzenettel megállt az adatimport. Ez a hiányosság javításra került, így immár soronként jelzi a rendszer a hiba pontos okát. További változás, hogy a válaszállományt ezentúl zip formátumban, tömörített fájlban adja a rendszer vissza.