A megújult felületen – a szoftvert használó egészségügyi dolgozók visszajelzéseit is beépítve – könnyebben elérhetővé váltak a páciensadatok, emellett új funkciókat tettünk elérhetővé, így az alkalmazás kezelése – a megváltozott ergonómiai kialakításának köszönhetően – egyszerűbbé és letisztultabbá vált.
A díjmentes, miniHIS medikai szoftverben a közelmúltban beépített egyszerűsített belépési felület, a Társadalombiztosítási Azonosító Jel (TAJ) alapú adatellenőrzés és a közvetlenül elérhető vezetői engedélyhez tartozó alkalmassági vélemény kezelése után az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) újabb fejlesztésekkel segíti a felhasználókat.A változások célja továbbra is a felhasználói élmény növelése és az adminisztrációs terhek csökkentése.
Az alábbi, főbb funkciók változtak:
- A főoldalon a legtöbb páciensadat és funkció elérhetővé vált görgetés nélkül. Egyszerűsödött a páciensek és a hozzájuk kapcsolódó ellátások megtekintése, valamint a pácienslista, a páciensadatok módosítása, továbbá az új ellátott rögzítése is.
- A főoldal felső részében megjelent egy teljesen új funkció, a Páciens figyelmeztető sáv. Ebben a sávban érhetők el a pácienshez tartozó főbb adatok (páciens neve, Társadalombiztosítási Azonosító Jel (TAJ), születési ideje és kora, címe), illetve az ellátáshoz kapcsolódó kiemelt jelentőségű információk, pl.: TAJ ellenőrzés eredménye, vezetői engedélyhez tartozó alkalmasság, allergia vagy akár a nyitott táppénz vagy fertőzőbeteg jelentésre vonatkozó figyelmeztetések.
- Az ellátottakhoz rögzíthető adatok köre jelentősen bővült (pl.: kapcsolattartók, alkalmassági vizsgálatok, dokumentumok, gondozási- és ápolási információk, saját jegyzetek), a különböző adatok (pl.: praxisadatok, terápiás adatok, eProfil, ellátástörténet) a páciensre kattintva könnyen elérhetővé vált az oldalt megjelenő Páciens információs panelen.
- Az ellátások rögzítése során bővül a rögzíthető adatok köre (pl.: a vizsgálatok/metrikák új elemekkel kerül kiegészítésre, vélemény és megjegyzés információ rögzíthető az ellátáshoz), valamint egyszerűen rögzíthetők a gondozással és ápolással kapcsolatos adatok.
- Az ellátás hatékony rögzítését a jelenlegi sablonok mellett számos új lehetőséggel támogatja a rendszer. Az előző ellátásokból történő másolás mellett mezőszintű sablonok is segítik a gyors kitöltést (pl.: Gondozott betegségekből a BNO egy kattintással rögzíthető).
- A rendszerből generálható dokumentumok köre bővítésre került.
- A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) fertőzőbeteg jelentés rendszerével valós idejű adatkapcsolat került kialakításra, mellyel csökkenthetők az adminisztrációs feladatok, nem szükséges külön rendszer használata a fertőzőbeteg be- és kijelentéshez.
- A Jelentések menüben kapott helyet a Táppénzes és az Ambuláns napló is.
- Új menüpont került kialakításra Adminisztráció néven, itt lesz elérhető az Ügyeleti napló, a Telemedicina foglalások és a Telefonhívások rögzítése.
A miniHIS rendszert érintő újdonságok részletes leírása és képernyőképes illusztrációja az alábbi linkre kattintva tekinthető meg, amely folyamatosan frissül.
A miniHIS medikai szoftver továbbra is az alkalmazás használatához szükséges számítástechnikai eszközparkkal és a megfelelő sávszélességű internetkapcsolattal érhető el az alábbi támogatott böngészőkön keresztül:
- Google Chrome
- Microsoft Edge
- Firefox
A rendszerhasználat során felmerülő kérdéseit telefonon (+36 1 920 1050) vagy e-mailen (minihis.eeszt@eszfk.hu) tudja feltenni az ESZFK Ügyfélszolgálatának.